Hjulkul med husbil 2:a resan

Hjul-hus 2:a resan

Dag 1-2. Så var vi på rull igen,, med som vanligt en x-tra sväng,, f-n jag svängde av E18 mot Strängnäs av bara vanan,, dit skulle vi inte, på'n igen E18 mot V-ås naturligtvis.. Vägarbeten i mil.. Men vi har all tid i världen nu har vi landat i Kungsör (nästgårds) på Ekuddens camping, varmt i solen, lä för vinden, och rampöl (stödbensöl) livet är bra skönt!

Dag 2. Idag hände det grejer.. Vaknade på på Ekuddens camping, åt frukost och satte oss att studera kommande färdmål, bestämde oss för Sandviks camping invid sjön Roxen.. Oj jisses kl. redan 11:00, utcheck senast 12.00 I samma stund kom 2 män travandes med raska steg mot oss "Hej vi kommer från Västmanlands Turistföreningen, och vi undrar om vi får fotografera er husbil till vår folder och hemsida om turismen i länet" Självklart sa jag snabbt kul att komma med på bil-d .. Sagt å gjort, de riggade å fotade, ( ja de hade statist), men jag kommer komma med på ett hörn tillsammans med vår HB också .. Linslus som man är.. Sen.. styrde vi huven mot Roxen..

Dag 2-3. Till Sandvik Caravan Club camping, vid sjön Roxen. När vi körde in mottogs vi av ett helt gäng hjortar (eller var det kanske rådjur?) hm.. fina var de iaf. Platsen vi har är toppen, solen skiner och vinden är svag, och njutning som sig bör. Bada avstår vi dock ifrån.

Dag 4-5. Nästa destination blev Katrineholm och Djulö camping, på vägen dit passade vi på att besöka en "Pudel"uppfödare, en kollega från tiden jag hade huset fullt av pudlar,, Mysigt med lite pudelgos och fika"

Idag är det uppehåll och vi passade på att utforska omgivningarna runt Djulö camping/Katrineholm: Via fina promenadstråk förbi en liten hamn, gick stigen precis invid vattnet och vi kom fram till Djulö Herrgård & konferens,, Wow vilken miljö, vackra byggnader, välskött frukt-trädgård, örtagård, gamla uthus och ångmaskin. Väl värt ett besök

Djulö Camping, väldigt fin, och omgivningar värda att utforska, vilket vi gjorde.. Se bilderna ovan..

Dag 6. Laddar för hemfärd, slutrattat för denna gång, ca: 170 mil har vi avverkat med matte bakom ratten, sedan första turen i slutet av augusti. Landade hemma  vid 15-snåret,, Efter 6 dygn ute. Har lite annat i kalendern i början på veckan, sedan blir det nog ut på rull igen, någon vecka eller så. Suget.. Husbilslivet.. Det är livet,, Sedan,, alla vackra platser vi utforskar under våra tripper. (Shopping å resturang-besök håller vi oss undan, mat/dryck.) Det är upplevelsen med andra naturperspektiv och bebyggelse som lockar.. Får man sen lite sol så här på hösten så är det toppen!